Columns van Martin

  • Respect voor product = respect voor de maker

    Het is misschien maar goed dat de kok of banketbakker die met veel liefde een mooi product gemaakt heeft vaak niet ziet wat er verder mee gebeurt. Fabrieksmatig geproduceerde producten die door robots en andere machines in elkaar worden gezet hebben geen emotie. Het zijn dan ook producten zonder ziel. Dat kan de gemiddelde consument…

    Lees meer………

  • Belang van vaste gasten

    Met steeds wisselend personeel zal het lastig worden om een bestand van vaste gasten op te bouwen. Want vaste gasten kunnen dan wel voor de sfeer, het eten, de entourage e.d. komen, het persoonlijk contact en de persoonlijke aandacht zowel van de bediening als van de keuken maakt gasten eigenlijk tot vaste gasten. Natuurlijk hebben…

    Lees meer………

  • Tafelwatergeheimen

    Wie dacht dat Spa en Sourcy het tafelwater wel zouden verdringen komt bedrogen uit. Tafelwater begint aan een onstuitbare opmars. Waarom? Daar zijn verschillende redenen voor. En deze reden zijn niet allemaal even zuiver en helder van aard. Er zijn zaken die de bekende merken niet meer op de kaart hebben staan en uitsluitend nog…

    Lees meer………