Columns van Martin

  • Flexlunch

    Voor veel horecabedrijven is het moeilijk de lunchbezetting rond te krijgen. Niet uitsluitend horecabedrijven kampen met dit probleem, voor restaurants behorende bij hotelscholen geldt eigenlijk hetzelfde. Vaak wordt er over het gemis aan gasten het volgende gezegd: “Degenen die het kunnen betalen hebben de tijd niet en degenen die wel de tijd hebben kunnen het

    Lees meer………

  • Respect voor product = respect voor de maker

    Het is misschien maar goed dat de kok of banketbakker die met veel liefde een mooi product gemaakt heeft vaak niet ziet wat er verder mee gebeurt. Fabrieksmatig geproduceerde producten die door robots en andere machines in elkaar worden gezet hebben geen emotie. Het zijn dan ook producten zonder ziel. Dat kan de gemiddelde consument

    Lees meer………

  • Belang van vaste gasten

    Met steeds wisselend personeel zal het lastig worden om een bestand van vaste gasten op te bouwen. Want vaste gasten kunnen dan wel voor de sfeer, het eten, de entourage e.d. komen, het persoonlijk contact en de persoonlijke aandacht zowel van de bediening als van de keuken maakt gasten eigenlijk tot vaste gasten. Natuurlijk hebben

    Lees meer………